TONÅRSTANKAR

Jag bara letar och letar, tänker alldeles för mycket och lyckas aldrig komma fram till vem jag är eller vem jag vill vara. Jag känner mig återigen som en vilsen och förlorad själ som bara yrar omkring på okända gator där folk pekar och tittar konstigt på en, samtidigt som det viskar något i varandras öron. Mest troligt är det skitsnack. 
 
Jag har alldeles för höga krav om att allt ska vara fint och perfekt. Om det inte är det får jag en tyngd över mitt bröst och en röst i mitt huvud som säger "gör om, gör rätt". Jobbigt, jag vet. Men jag kan inte ro för det. Det bara är så och har alltid varit det, även fast jag inte vill. Jag tittar på gamla bilder och börjar inse att det inte var så tokigt med blont hår, även fast jag börjar bli mer och mer nöjd med hårfärgen jag har nu. Fast jag vet inte.
 
Jag bryr mig alldeles för mycket om vad alla andra tycker och tänker om mig. Det känns som att jag har varit ute i krig. Det känns som att jag gjorde hela världen besviken när jag färgade mitt hår. Det känns som att jag förlorat även fast jag inte har varit med i en tävling.
 
Jag vet inte ens varför jag skriver allt detta här. Det här är ju en modeblogg och ingen tonårsdagbok, dock är dettta långt ifrån vad som står i min dagbok, men ändå. Jag känner att jag behöver skriva av mig någonstans där folk kan se och förhoppningsvis känna igen sig lite, känna igen sig och inse att alla är vi människor med känslor. Jag intalar mig själv att jag varje dag ska bli bättre och göra bättre ifrån mig. Men det blir aldrig. Istället för att välja nya vägar går jag kvar på mamma gata. Ändå känner jag mig inte som hemma.

Kommentarer
Postat av: Sissi

Den där texten hade lika gärna jag kunna skrivit för jag känner exakt lika dant, vill bara att du ska veta att du är långt ifrån ensam :) stora styrkekramar till dig!

Svar: Åh vad gullig du är, stora styrkekramar till dig också!
FASHION BY IDAG

2012-10-08 @ 14:41:13
URL: http://enligtsissi.blogg.se
Postat av: jonas

Älskling du vet att jag alltid finns här för att prata! Love!

Svar: lovelovelove, du är bäst!
FASHION BY IDAG

2012-10-08 @ 16:11:13
Postat av: jossi

hellu! känner att jag måste slänga iväg en kommentar...
brukade känna sådär förut, men bestämde mig sedan bara för att, nej nu tänker jag fan inte bry mig mera. jag tänker göra vad JAG vill, och sådant som gör MIG glad och lycklig. folk får tycka vad dom vill. folk kommer alltid att snacka vad man än gör, så man kan lika gärna köra på! man kan inte göra alla nöjda, och den enda man faktiskt ska bry sig om att göra nöjd i sånahär lägen är sig själv. :-)

http://feedouce.deviantart.com/art/The-less-you-give-a-fuck-207311049

hoppas det hjälpte lite, kramis till dig

Svar: Du har helt rätt, tack för hjälpen! KRAM
FASHION BY IDAG

2012-10-08 @ 18:20:44
URL: http://paulinajosephine.blogg.se
Postat av: Ebba Johansson

Du är jätte fin Ida och jag tycker inte du ska bry dig om vad andra säger, även fast jag vet att man gör det och att det är så himla svårt att trycka bort de tankarna. Att gå på samma väg är inte fel, eftersom varenda port du väljer att öppna eller varje väg du väljer att ta kommer den att vara den rätta vägen eftersom de finns inga fel. Du är fin och för många en förebild, glöm inte de!

Svar: Åh vad fint skrivet av dig Ebba, tack så jätte mycket! Du är också hur fin som helst, tillsammans ska vi klara detta, kram!
FASHION BY IDAG

2012-10-08 @ 22:40:08
URL: http://eebbaajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0