KÄRLEK

Att saker och ting händer av en anledning har man hört talas om...men att det skulle bli så här skulle jag aldrig kunnat föreställa mig. För några veckor sedan när jag läste mitt horoskop stod det något i stil med att sluta älta gamla problem och bekymmer (vilket jag är expert på). Efter att jag hade läst det kände jag genast en tyngd lätta från min axlar, jag kände mig fri. Jag hade äntligen (efter drygt två år) släppt taget och gått vidare, jag hade kommit över dig.
 
Jag fortsatte läsa mitt horoskop tills jag tappa hakan. Det stod att en ny kärlek skulle ta kontakt via mejl eller telefon och att en träff skulle ske inom kort. Jag var tvungen att lägga mig på golvet, gömma mig under täcket för att dämpa ljudvågorna från mitt skrik. Skriket som symboliserad lycka, spänning och förväntan. Kvällen fortsatte och det började bli sent, eller rättare sagt tidig morgon, när du hörde av dig. Vi hade inte pratat på flera månader. Jag blev förvånad, men glad. Varför du och varför nu? Frågorna var många men jag behöll dem för mig själv. Du undrade om jag ville träffas över en fika, svaret blev ja.
 
Det blev ingen fika...istället kom du hem till mig. Vi låg i min säng och visste inte vad vi skulle säga till varandra. Istället log vi bara. Jag var glad. Du kollade djupt in i mina ögon, jag tittade bort. Våra blickar möttes, igen. Vi kysstes. Jag log. Efter det ögonblicket var det som att det varit du och jag i evigheter. Allt kändes så bra, nästan för bra. Du åkte hem. Vi pratade i telefon. Du kom tillbaka dagen efter, du skulle spendera natten hos mig. Vi låg i min säng, igen. Den här gången visste vi vad vi skulle säga. Vi kollade på Eva&Adam, vi sa att vi skulle pussas som de gör när de borstar tänderna. Det gjorde vi, fast morgonen därpå. Jag kom till dig, jag skulle sova över. Vi låg i din säng, vi pratade. Du och jag blev vi, fast i hemlighet. Folk började undra och ställa frågor. Vi svarade att du och jag var vi. De var inte hemligt längre.
 
Jag tycker om ditt leende och hur mitt huvud ligger perfekt på din axel när du vill kolla på Pretty Little Liars med mig. Jag tycker om när du spelar piano och gitarr för mig. Jag tycker om när du pussar mig på kinden, även fast det kittlas. Jag tycker om dina kramar och att hålla din hand. Du är det bästa som har hänt mig. Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

aw,ni är jätte söta tsm <3

Svar: Åh tack så mycket! :-*
FASHION BY IDAG

2012-08-24 @ 14:44:06
Postat av: moa

Åh, så himla glad för din skull Ida! Hoppas att det funkar mellan er och att du är lycklig. Det förtjänar du <3

Svar: Åh, tack så mycket Moa! <3
FASHION BY IDAG

2012-08-24 @ 19:41:56
URL: http://mthorneus.blogg.se
Postat av: josephine

naw, fint skrivet!

Svar: Åh, tusen tack!!
FASHION BY IDAG

2012-08-26 @ 20:01:06
URL: http://paulinajosephine.blogg.se
Postat av: Erika

IDA!! Jag får helt seriöst tårar i ögonen, så glad för din skull!!

Svar: Åh vad gullig du är, tack Erika!!! :-*
FASHION BY IDAG

2012-08-30 @ 19:23:50
URL: http://erikajohanssson.blogg.se
Postat av: Dejana Nikolic

Fy va söta!

Svar: Åh, tack så mycket gullet :-*
FASHION BY IDAG

2013-02-28 @ 09:13:47
URL: http://dejanaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0