ONSDAG 19 SEPTEMBER

Sitter (halvsitter) i min säng och brottas med mina tankar, som vanligt. Känner mig som två personer. En positiv Ida och en negativ Ida. Jag försöker för tillfället vara positiva Ida, men negativa Ida drar mig tillbaka. Jag försöker bli vän med mig själv, eller jag försöker få positiva Ida och negativa Ida att bli vänner. Nu börjar jag känna mig lite schizofren. Men jag brukar alltid prata med mig själv. Eller egentligen pratar jag bara högt, fast det kanske är same shit, vad vet jag?
 
I dag har jag har kommit långt på min klänning som jag håller på att sy (i skolan), men det gick åt skogen när jag tyckte att allt gick så bra. Varken symaskinen eller ärmarna på klänningen ville samarbeta, så jag gav upp, men bara för idag. Jag har haft på mig träningskläder hela dagen. Jag planerade nämligen att dra till gymmet efter skolan, jag var nära att skita i det, men icke. Istället tog jag mig dit och sprang på bandet (jag sprang alltså, jag gick INTE). Jag hade världens drivkraft, satte från början upp ett mål som kändes lite för högt, jag var nära på att ge upp (en gång till), men från ingenstans fick jag nya krafter och jag nådde mitt mål. Efter det kände jag mig som en Gud, det var som att jag kunde klara av vad som helst! Enda tills jag klev på bussen då mitt busskort vägrade fungera och den dryga busschauffören inte ville vara särskilt hjälpsam. Ändå log han åt mig när jag klev av bussen. Kan inte riktigt avgöra om han var glad eller inte, han kanske bara hade humörsvängningar som vi kvinnor brukar ha.
 
I kväll ska jag läsa bloggar i mängder, göra mitt ommöblerade rum någorlunda fint tills i morgon då min älskade pojkvän kommer hit. Jag ska även försöka få lite mer kunskap om judendomen (har prov på fredag), så om någon där ute i världen känner sig lite mer kunnig än mig på den fronten får ni gärna kontakta mig och dela med er av er kunskap.
En halvbild på min stora och fina drömfångare.

Kommentarer
Postat av: sarah

fin blogg!

Svar: Åh tack detsamma fina du! :-*
FASHION BY IDAG

2012-09-23 @ 21:47:47
URL: http://sarahnordgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0